Genel Bilgi
Kod | CEN204 |
Ad | Numerical Analysis |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZEKERİYA TÜFEKCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ZEKERİYA TÜFEKCİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere matematiksel problemlerin, nümerik yaklaşım teknikleri kullanılarak çözülmesini ve analizini öğretmek.
Dersin İçeriği
Matris tersinin alınması ile ilgili nümerik tekniklerin araştırılması ve uygulamaları, doğrusal denklem sistemleri ve optimizasyon, sınırlı fark ifadeleri, interpolasyon ve yaklaşım, nümerik türev alma ve integrasyon.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Numerical Analysis David Kincaid Ward Cheney
Notlar
Numerical Analysis Timothy Sauer
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir çok nümerik yöntem için hata analizi yapabilir. |
ÖÇ02 | Cebirsel bir denklemi uygun bir nümerik analiz yöntemiyle çözebilir. |
ÖÇ03 | Lineer denklem sistem denklemlerini uygun bir nümerik yöntemle çözebilir. |
ÖÇ04 | Nümerik yöntemleri kullanarak bir fonsiyonun benzerini bulur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar aritmetiği | Der notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kayan Noktalı Sayılar ve Yuvarlama Hataları | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Mutlak ve Göreceli Hata | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Lineer olmayan denklemlerin çözümleri | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yarılama Yöntemi | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Newton Yöntemi | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Lineer denklem sistemlerinin çözümü | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Matris cebiri | Ders Notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | LU ve Cholesky Çarpanlarına ayırma | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Pivotlama ve algoritma oluşturma | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Fonksiyonlara yaklaşım | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Polinom İnterpolasyonu | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Divided Differences | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Hermite Enterpolasyonu | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Sayısal Türev ve İntegral | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |