Genel Bilgi
Kod | CEN405 |
Ad | Introduction to Robotics |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN ÇOBAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Robot kollarının düz ve ters kinematik problemlerini çözebilme.
Dersin İçeriği
Genel kavramlar. Dönüşümler. İleri kinematik. Ters kinematik. Jakobiyen. Yörünge planlaması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Introduction to Robotics Mechanics and Control 3ed., Craig J
Notlar
Introduction to Robotics Mechanics and Control 3ed., Craig J
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Robot kollarının düz kinematik problemlerini çözebilme. |
ÖÇ02 | Robot kollarının ters kinematik problemlerini çözebilme. |
ÖÇ03 | Jakobiyen bulabilme. |
ÖÇ04 | Matematiksel Dönüşümler |
ÖÇ05 | İleri robotik kinematik |
ÖÇ06 | Robotik Yörünge planlaması |
ÖÇ07 | Genel robotik kavramları |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel Kavramlar | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Genel kavramlar | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Matematiksel Dönüşümler | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Matris Dönüşümler | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Uzay Dönüşümler | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Eksen Dönüşümler | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Kinematik | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İleri kinematik | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Kol kinematik | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Ters kinematik | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | hız Jakobiyen | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | kuvvet Jakobiyen | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | statik hız Jakobiyen | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Yörünge planlaması | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |