Genel Bilgi
Kod | CEN477 |
Ad | Microcontrollers |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN KARTAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Gömülü sistemlerin temelini oluşturan mikrokontrolcülerin iç yapısının ve işleyişinin kavranması
Dersin İçeriği
Mikrokontrolcü Nedir, Temel Kavramları, Mikrokontrolcü Bileşenleri, İşlem Birimi, Bellek, Dijital GÇ, Analog GÇ, Kesmeler, Zamanlayıcılar, Haberleşme,Yazılım Geliştirme
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Microcontrollers Fundamentals for Engineers And Scientists, by Steven F. Barrett, Daniel Pack
Notlar
Microprocessor and Microcontroller: Lecture Notes by Rekha Devi, Balwinder Singh
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikrokontrolcülerin temel özelliklerini kavramak |
ÖÇ02 | Mikrokontrolcülerin kullanım alanlarını kavramak |
ÖÇ03 | Mikrokontrolcülerin komut setini kavramak, karşılaştırabilmek |
ÖÇ04 | Mikrokontrolcüler üzerinde yazılım geliştirebilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikrokontrolcülere Giriş | Kitabın ilk ünitesini okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Mikrokontrolcü Komut Seti | RISC ve CISC komut setlerinin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Bellek yapıları | Bellek ile ilgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Dijital G/Ç | G/Ç ile ilgili ünitelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Schmitt-tetikleyici | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Analog G/Ç | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Dijital/Analog Dönüşümleri | İlgili yöntemlerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kesmeler | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Zamanlayıcılar | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Haberleşme Arayüzleri | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Yazılım Geliştirme | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Bootloader uygulaması | Assembly dili tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Uygulamanın Testi | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Mikrokontrolcü ile gerçek zamanlı uygulama geliştirilmesi | Gerekli malzemelerin elde edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |