Genel Bilgi
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, veritabanı tasarımı ve yönetimi konusundaki temel bilgileri kullanarak gerçek bir problemin çözümünün yapılabilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu derste gerçek uygulama projelerini veritabanı yönetim sistemleri kullanarak geliştirebilmek için gerekli konular ele alınmaktadır. Veritabanı analizi, tasarımı, geçekleştirmesi ve yönetimi için gerekli olan kavramları, yöntemleri ve teknikleri içerir. Bu ders, gerçek bir uygulama projesi için gerekli olan mantıksal, kavramsal ve fiziksel ilişkisel veritabanı yönetim sistemi gerçekleştirmesini içerir. Öğrenciler veritabanı tasarımı ile ilgili temel bilgileri veritabanı tasarım kavramlarını bir gerçek probleme uygulayarak öğrenirler.
Dersin Ön Koşulu
Veritabanı projesi geliştirebilecek düzeyde programlama bilgisi.
Kaynaklar
R.Ramakrishnan, J.Gehrke, "Database Management Systems", McGraw Hill, 2003.
Notlar
SQL ile ilgili herhangi bir kaynak
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler gerçek uygulama projelerini veritabanı yönetim sistemleri kullanarak geliştirebilir. |
ÖÇ02 | Öğrenciler veritabanı analizi, tasarımı, geçekleştirmesi ve yönetimi için gerekli olan kavramları, yöntemleri ve teknikleri inceler. |
ÖÇ03 | Öğrenciler, gerçek bir uygulama projesi için gerekli olan mantıksal, kavramsal ve fiziksel ilişkisel veritabanı yönetim sistemi gerçekleştirmesini uygularlar. |
ÖÇ04 | Bir programlama dili ile birlikte ilişkisel veritabanı yönetim sistemini kullanabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Veritabanı kavramlarının gözden geçirilmesi ve gerçek dünya uygulama projesi konusunun seçilmesi | Ders notlarının okunması, proje çalışması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Proje gereklilik analizi | Ders notlarının okunması, proje çalışması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | İlişkisel modelin gözden geçirilmesi | Ders notlarının okunması, proje çalışması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Uygulama projesi probleminin ilişkisel model ile modellenmesi | Ders notlarının okunması, proje çalışması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Mantıksal veritabanı tasarımının gözden geçirilmesi | Ders notlarının okunması, proje çalışması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Uygulama projesi problemi için mantıksal veritabanı tasarımı | Ders notlarının okunması, proje çalışması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Kavramsal veritabanı tasarımının gözden geçirilmesi | Ders notlarının okunması, proje çalışması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması, proje çalışması. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Sözlü Sınav |
9 | Uygulama projesi problemi için kavramsal veritabanı tasarımı | Ders notlarının okunması, proje çalışması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Fiziksel veritabanı tasarımının gözden geçirilmesi | Ders notlarının okunması, proje çalışması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Uygulama projesi problemi için fiziksel veritabanı tasarımı | Ders notlarının okunması, proje çalışması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Uygulama projesi problemi için sorguların oluşturulması | Ders notlarının okunması, proje çalışması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Uygulama projesi problemi için veritabanın ince ayarı | Ders notlarının okunması, proje çalışması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje sunumlarının hazırlanması | Proje sunumu hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Proje sunumları | Ders notlarının okunması, proje sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavına hazırlık | Proje raporunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje raporunun hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |