Genel Bilgi
Kod | CEN440 |
Ad | E-Commerce |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. UMUT ORHAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Mehmet SARIGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
E-ticaretin öneminin, alt yapı gereksinimlerinin ve iş modellerindeki yerinin kavranması
Dersin İçeriği
Temel Kavramlar, iş modelleri, e-ticaret altyapısı, atomic iş modeli, çevrimiçi güvenlik ve ödeme sistemleri, e-ticaret pazarlama sistemleri, e-ticaret ve çevrimiçi reklam
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Makaleler
Notlar
makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | E-ticaret kavramının ve gereksinimlerinin kavranması |
ÖÇ02 | İş modellerinin kavranması |
ÖÇ03 | E-ticaret web sitesini geliştirebilmek |
ÖÇ04 | E-ticaret sistemlerindeki güvenlik açıklarını tanımlayabilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | E-ticaret kavramı | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | E-ticaret altyapı gereksinimleri | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | E-ticaret ve ağlar | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kablosuz uygulama protokolü | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Destek zinciri yönetimi | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İş modelleri | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Atomik iş modeli ve e-ticaret | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çevrimiçi ödeme sistemleri | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Çevimriçi pazarlama yöntemleri | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Elektronik veri transferi | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | E-ticarette güvenlik açıkları | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Dijital sertifikalar ve Dijital imzalar | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | E-ticaret sitesinin geliştirilmesi 1 | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | E-ticaret sitesinin geliştirilmesi 2 | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |