Genel Bilgi
Kod | DBTES802 |
Ad | Seminar |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Hacı Ali DÖNDAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin belirli bir konuda kaynak taraması yaparak, bu çalışmayı rapor haline getirme, bilimsel bir sunum hazırlayarak akademik bir ortamda sunum yapma becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Belirli bir seminer konusu belirleme, ilgili konuda kaynaklara ulaşma, kaynak tarama, konu ile ilgili veri toplama, verilerin analizi, ilgili konuda rapor hazırlama, bilimsel bir sunum hazırlama, akademik ortamda sunum yapma
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Yoktur.
Notlar
Güncel literatür
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seminer konusuyla ilgili uluslararası bilimsel kaynakları inceler. |
ÖÇ02 | Kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler. |
ÖÇ03 | Kaynaklardan elde ettiği bilgileri raporlar. |
ÖÇ04 | Rapor haline getirilen seminer konusu bilgilerini sunuma dönüştür. |
ÖÇ05 | Hazırlanan sunumu bilimsel bir ortamda sunar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Seminer konusu belirleme 1 | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Seminer konusu belirleme 2 | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Seminer konusu ile ilgili literatür tarama 1 | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Seminer konusu ile ilgili literatür tarama 2 | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Seminer konusu ile ilgili literatür tarama 3 | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Seminer konusu ile ilgili literatürlerin analizi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Seminer ön raporunun teslimi | Rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Ulaşılan sonuçları tartışma ve yorumlama 1 | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Ulaşılan sonuçları tartışma ve yorumlama 2 | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Seminer sunum hazırlama 1 | sunum hazırmala | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Ulaşılan sonuçları tartışma ve yorumlama | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Seminer sunum hazırlama 2 | sunum hazırmala | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Seminer sunumu 1 | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Seminer değerlendirme | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Seminer geribildirim | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |