Genel Bilgi
Kod | BTE0012 |
Ad | Biosensors |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DİLEK ALAGÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Biyosensörlerin fizikokimyasal bir sinyal iletici veya optik, elektrokimyasal, termometrik, piezoelektrik, manyetik bir sinyal iletici ile bir biyolojik materyalin kombinasyonu ile oluşan analitik ölçüm sistemleri olduğu ve biyosensörlerin nerelerde ve hangi amaçlarla kullanılabileceğinin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Biyosensörlerin tanımı, hazırlanması ve kullanım amaçları dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
Biosensors: Essentials, Gennady Evtugyn
Notlar
Biosensors: Essentials Gennady Evtugyn ISBN 978-3-642-40241-8 (eBook) DOI 10.1007/978-3-642-40241-8 Springer Heidelberg New York Dordrecht London
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci biyosensör kullanımını hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Öğrenci biyosensör hazırlama tekniklerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Öğrenci biyosensör teknolojilerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Biyosensör teknolojilerindeki trendler ve yenilikler hakkında tartışabilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyosensörlerin Tanımı ve Genel Prensipleri | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Biyosensörlerin Kısa Tarihsel Gelişimi | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Biyosensörlerde Kullanılan Malzemeler | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sinyal Oluşturan Türlere Göre Biyosensörler | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Biyosensörlerde Kullanılan Biyomoleküller ve İmmobilizasyon Yöntemleri | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Biyosensörlerin Sınıflandırılması | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Enzim Temelli Biyosensör | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Biyosensörlerin Hazırlanması | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Biyosensörlerin Performans Faktörleri | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Biyosensörlerin Kullanım ve Uygulamaları | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Biyosensörlerin Biyokimya Alanında Uygulamaları | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Biyosensörlerin Gıda Alanında Uygulamaları | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Biyosensörlerin Tıp Alanında Uygulamaları | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Biyosensörlerin Çevre Alanında Uygulamaları | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |