Genel Bilgi
Kod | MN0024 |
Ad | Artificial Intelligence in Material Science |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET İLTERİŞ SARIGEÇİLİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Malzeme biliminde yapay zeka modellerini uygulayabilmek.
Dersin İçeriği
Python Basics, Programming in Python, Introduction to Artificial Intelligence, Problem Solving, Knowledge and Reasoning, Acting Logically, Uncertain Knowledge and Reasoning, Learning, Reinforcement Learning, Q-Learning, Deep Q-Learning, Envrionement Design, Deep Convolutional Q-Learning, AI Applications in Material Science.
Dersin Ön Koşulu
Bilgisayar programlama konusunda bilgi sahibi olmak.
Kaynaklar
1-) Stuart Russell, Peter Norvig, Artificial Intelligence: A Modern Approach, 3th edition, Pearson, (2016) 2-) Andreas C. Müller, Sarah Guido, Introduction to Machine Learning with Python: A Guide for Data Scientists, 1st edition, O’Reilly Media Inc., (2016)
Notlar
1-) Stuart Russell, Peter Norvig, Artificial Intelligence: A Modern Approach, 3th edition, Pearson, (2016) 2-) Andreas C. Müller, Sarah Guido, Introduction to Machine Learning with Python: A Guide for Data Scientists, 1st edition, O’Reilly Media Inc., (2016)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Python programlama dilini öğrenmek. |
ÖÇ02 | Yapay zeka yöntemlerini öğrenmek. |
ÖÇ03 | Veri ile bilgi arasındaki farkı kavrar. |
ÖÇ04 | Farklı öğrenme yöntemlerini uygulayabilir. |
ÖÇ05 | Yapay zeka ve makine öğrenim yöntemlerini malzeme bilimine uygulayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora çalışması esnasında kazandığı yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları etkin kullanabilir. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli fiziksel niceliklerin deneysel ölçüm yöntemlerini seçer ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen bilgilerden sonuçlar çıkarabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanı ile ilgili matematiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel araştırmanın mantığı, tasarımı, sonuçlanması ve sonuçların aktarılması hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Malzeme ve nanoteknoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Malzeme bilimi ve nanoteknoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili yeni düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Malzeme ve nanoteknolojiye ilişkin özel bir konuda bağımsız araştırma gerçekleştirebilir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası çalışmaların yürütülmesinde liderlik yapabilir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramların öngörülerini hesaplayabilir ve deneysel sonuçlarla karşılaştırabilir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalışma alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki problemlere ilişkin özgün çözüm yolları geliştirebilir. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Python Temelleri | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Python ile programlama | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yapay zekaya giriş | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Problem Çözme | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bilgi ve Yorum yapma | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Mantıklı Davranma | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Belirsiz bilgi ve Yorum yapma | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Vize sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Öğrenme | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Pekiştirmeli Öğrenme | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Q-Öğrenme | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Derin Q-Öğrenme | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Çevre Tasarımı | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Derin Evrişimsel Q-Öğrenme | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Malzeme biliminde yapay zeka uygulamaları | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Final sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |