Genel Bilgi
Kod | FBE812 |
Ad | Student 2.0 ve 21.yy Becerileri Bağlamında STEm Eğitimi Örnek Uygulamaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Lisansüstü öğrencilerin bilim teknoloji mühendislik ve matematik eğitiminin disiplinler arası çalışma sürecini anlamalarını, eğitim içinde kullanabilecek düzeyde bilgi, beceri ve farkındalık kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
STEM nedir ne değildir? STEM eğitimi ile ilgili ulusal ve uluslar arası kapsamda yapılan çalışmaların 21.yy becerileri gelişimine ilişkin analizi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Erduran, S., & Jiménez-Aleixandre, M. P. (2008). Argumentation in science education. Perspectives from classroom-Based Research. Dordre-cht: Springer.
Notlar
Erduran, S., Simon, S., & Osborne, J. (2004). TAPping into argumentation: Developments in the application of Toulmin's argument pattern for studying science discourse. Science education, 88(6), 915-933.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | STEM eğitiminin ne olduğunu anlar, |
ÖÇ02 | STEM eğitimi ile ilgili dünya ve Türkiye geçmişini anlar, |
ÖÇ03 | STEM eğitiminde dikkat dilmesi gereken özellikleri bilir ve uygular, |
ÖÇ04 | STEM eğitiminde örnek etkinlik hazırlamayı bilir ve uygular |
ÖÇ05 | STEM eğitimine yönelik bir ders planı hazırlar, uygular ve rapor eder. · |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen eğitimi ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejilerini etik çerçevesinde araştırı ve uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | 3 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fen Eğitimi alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerini geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir, süreç içinde sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili yeni ve özgün fikirler üretir, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin işlenişi ve içeriği hakkında genel bilgilendirme | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | STEM nedir? açıklaması ve tartışılması | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | STEM ve 21.yy becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | STEM eğitimi ve FEN arasındaki ilişkinin incelenmesi | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | STEM Eğitimi ve mühendislik arasındaki ilişkinin incelenmesi | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | STEM eğitimi ve matematik arasındaki ilişkinin incelenmesi | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | STEM eğitimi ve teknoloji arasındaki ilişkinin incelenmesi | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | ara sınavların yapılması | sınava hazırlık çalışmalarının yapılması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Mühendislik tasarımı yoluyla entegre STEM öğrenimini ilerletmek: Altıncı sınıf öğrencilerinin depreme dayanıklı bina tasarımı ve inşası | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | STEM Eğitiminin Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Becerilerine ve STEM Algılarına Etkisi | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Education Program STEM'i Okulların Ötesine Taşımak: Öğrencilerin Okul Dışı STEM Eğitim Programına İlişkin Algıları | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | örnek uygulama yapma-I | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | örnek uygulama yapma-II | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | sunum yapma-III | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | sunum yapma -IV | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | sunum yapma -V | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | final sınavlarının yapılması | final sınavları için ön hazırlık çalışmalarının yapılması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,88 | ||
AKTS | 8 AKTS |