Genel Bilgi
Kod | BTE0051 |
Ad | Biotechnological Drugs and New Approaches in the Treatment of Diseases |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NACİYE DÖNDAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders kapsamında, hastalıkların altında yatan moleküler etki mekanizmaları, biyoteknolojik ilacın tanımı, hastalıkların tedavisinde kullanılan biyoteknolojik ilaçlar, kronik hastalıkların tedavisine yönelik yeni farmakolojik yaklaşımlarda moleküler farmakolojinin yeri ve önemi, ilaç hedeflendirmedeki temel yaklaşımlar, yaşam tarzı değişikliklerinin farmakolojik tedaviye katkıları ve fitoterapiye farmakolojik yaklaşımının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Hastalık nedir, hastalıkların altında yatan moleküler etki mekanizmaları nelerdir, biyoteknolojik ilaç nedir, hastalıkların tedavisinde kullanılan biyoteknolojik ilaçlar, kronik hastalıkların tedavisine yönelik yeni farmakolojik yaklaşımlarda moleküler farmakolojinin yeri ve önemi, ilaç hedeflendirmedeki temel yaklaşımlar, yaşam tarzı değişikliklerinin farmakolojik tedaviye katkıları, fitoterapiye farmakolojik yaklaşım.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
1. Terry Wahls. Wahls Protocol - A New and Effective Method in the Treatment of Autoimmune Diseases. Celsus Bookstore 2. Gökhan Aba. New Approaches in Health Sciences: New Methods and Developments in Health Sciences New Edition
Notlar
Bilimsel veritabanı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci hastalıkların altında yatan moleküler etki mekanizmalarını bilir ve açıklar. |
ÖÇ02 | Hastalıkların tedavisinde kullanılan biyoteknolojik ilaçları bilir ve anlatır. |
ÖÇ03 | Kronik hastalıkların tedavisine yönelik yeni farmakolojik yaklaşımlarda moleküler farmakolojinin yeri ve önemini anlatır |
ÖÇ04 | Yaşam tarzı değişikliklerinin farmakolojik tedaviye katkılarını bilir ve açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hastalık nedir, hastalıkların altında yatan moleküler etki mekanizmaları nelerdir | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Hastalıkların altında yatan moleküler etki mekanizmaları nelerdir | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kronik hastalıkların tedavisine yönelik yeni farmakolojik yaklaşımlarda moleküler farmakolojinin yeri ve önemi-1 | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kronik hastalıkların tedavisine yönelik yeni farmakolojik yaklaşımlarda moleküler farmakolojinin yeri ve önemi-2 | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İlaç hedeflendirmedeki temel yaklaşımlar-1 | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İlaç hedeflendirmedeki temel yaklaşımlar-2 | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İlaç hedeflendirmedeki temel yaklaşımlar-3 | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Biyoteknolojik ilaç nedir | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Hastalıkların tedavisinde kullanılan biyoteknolojik ilaçlar-1 | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Hastalıkların tedavisinde kullanılan biyoteknolojik ilaçlar-2 | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Hastalıkların tedavisinde kullanılan biyoteknolojik ilaçlar-3 | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Fitoterapiye farmakolojik yaklaşım-1 | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Fitoterapiye farmakolojik yaklaşım-2 | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yaşam tarzı değişikliklerinin farmakolojik tedaviye katkıları-1 | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Yaşam tarzı değişikliklerinin farmakolojik tedaviye katkıları-2 | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |