Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (YL) | |
Kod | YLJM502 |
Ad | Duraylı İzotopların Maden Yataklarında Kullanımı |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisansüstü Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Burcu KARATAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
maden yatakları üzerine çalışma yapmayı planlayan lisansüstü öğrencilere maden yataklarının oluşum şartlarının belirlenebilmesinde duraylı izotopların kullanılmasını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders, elementlerin izotoplarının göreceli bolluklarındaki doğal değişimlerin incelenmesine dayanan duraylı izotopların maden yatakları açısından önemini vurgulamaktadır. Bu izotopları kullanarak maden yataklarının oluşum süreçlerini belirlemeye katkı sağlamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Stable Isotope Geochemistry, J Hoefs
Notlar
Stable Isotope Geochemistry, J Hoefs
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İzotop analizlerinin sonuçlarını değerlendirerek maden yataklarının oluşumunun belirlenmesinde kullanılır. |
ÖÇ02 | Duraylı İzotopları nasıl kulllanacağını bilir. |
ÖÇ03 | Hidroermal çözeltilerin ve onların sebep olduğu hidrotermal sistemlerin değişimini, gelişimini yorumlar. |
ÖÇ04 | İzotop analiz sonuçlarına göre maden yatağının kökenine dair bir yorum yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | izotop, duraylı izotop kavramlarının açıklanması | araştırma, literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | duraylı izotopların maden yataklarında uygulama örnekleri | araştırma, literatür | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Oksijen izotopu kavramı ve maden yataklarında kullanımı | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Oksijen izotop analiz sonuçlarının değerlendirilmesi | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | H izotopu kavramı ve maden yataklarında kullanımı | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | H izotop analiz sonuçlarının değerlendirilmesi | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
7 | S izotopu kavramı ve maden yataklarında kullanımı | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | exam preparation | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | S izotop analiz sonuçlarının değerlendirilmesi | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | C izotop kavramı ve maden yataklarında kullanımı | okuma araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | C izotop analiz sonuçlarının değerlendirilmesi | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
12 | Dünya üzerinde önemli maden yataklarının oluşum şartlarının belirlenmesinde duraylı izotop kullanımının önemi ve dünyadan örnekler | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Türkiye' den örneklerle duraylı izotopların değerlendirilmesi | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | öğrencilere uygulama yaptırılması 1 | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | öğrencilere uygulama yaptırılması 2 | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 11 | 11 | 121 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 1 | 1 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |