OVS203 Müşteri İlişkileri Yönetimi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim KOZAN MESLEK YÜKSEKOKULU
OFİS TEKNOLOJİLERİ VE VERİ YÖNETİMİ PR.
Kod OVS203
Ad Müşteri İlişkileri Yönetimi
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BİRSEN DAĞLI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders öğrencilere Müşteri ilişkilerini yönetebilme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders; Müşteriler ile iletişim, Müşterileri sınıflandırmak, Online tüketici davranışları, Geleneksel tüketici davranışları, Randevu ve ağırlama, Müşteri değeri yaratmak, Müşteri memnuniyeti, Müşteri şikayetleri gibi içerikleri kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Yavuz Odabaşı, Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Aura yayınları, 2020

Notlar

Cemalettin Aktepe, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Detay Yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Müşteri ilişkilerinin değişen yapısını açıklar.
ÖÇ02 Müşteri değeri, müşteri tatmini ve müşteri bağlılığının önemini açıklar.
ÖÇ03 Bireysel ve örgütsel alanda etkin iletişim kurar, bilgi teknolojilerindeki gelişmeleri takip eder, teknolojiyi etkin kullanır.
ÖÇ04 Müşteri ilişkileri yönetiminin planlamasını tanımlar.
ÖÇ05 Müşteri ilişkileri yönetiminin başarı ve başarısızlık unsurlarını açıklar.
ÖÇ06 İletişim süreci ve öğelerini tanımlar.
ÖÇ07 Örgüt kültürünü açıklar.
ÖÇ08 Müşteri ilişkilerinde karşılaşılan sorunlar ve bunlara yönelik temel çözüm stratejilerini yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ofis Teknolojileri ve Veri Yönetimi ile ilgili temel bilgi ve kavramlar bilgilerine sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ofis Teknolojileri ve Veri Yönetimi ile ilgili problem çözme yöntem ve tekniklerini bilir.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ofis Teknolojileri ve Veri Yönetimi alanındaki temel bilgi ve kavramlarla birlikte uygulamaları yapar. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ofis Teknolojileri ve Veri Yönetimi alanındaki edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ofis Teknolojileri ve Veri Yönetimi konusunda temel bilgi ve kavramları açıklayarak değerlendirir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği temel bilgi ve becerileri kullanarak sorunları tanımlar. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında karşılaştığı sorunları analiz ederek, çözüm önerileri geliştirir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ofis Teknolojileri ve Veri Yönetimine ilişkin tasarımları ve uygulamaları ast, üstlerine gerektiği şekilde açıklar. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili kendine verilen yetki çerçevesinde temel düzeydeki konularda sorumluluk alır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde aktarır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirip, öğrenim gereksinimlerini belirler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek, mesleğini daha ileri bir düzeye yönlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik A1-A2 düzeyinde yabancı dil(ingilizce) bilir,mesleği ile ilgili yabancı dilde iletişimi kurar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Temel düzeyde bilgisayar işletim sistemleri,ofis uygulamaları ve klavye kullanımını bilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türk diline kurallarına uygun, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişimi kurar.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atatürk ilke ve inkılapları konusunda yeterli bilince sahiptir.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki, etik bilimsel ve toplumsal değerlere sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde iş sağlığı,iş güvenliği ve çevre değerlerinin bilincindedir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Müşteriler ile iletişim Ders kitabından anlatım ve örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Pazar, pazarlama ve müşteri ilişkilerinin değişen yapısı Ders kitabından anlatım ve örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
3 Müşterileri sınıflandırmak Ders kitabından anlatım ve örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Online tüketici davranışları Ders kitabından anlatım ve örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Geleneksel tüketici davranışları Ders kitabından anlatım ve örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Randevu ve ağırlama Ders kitabından anlatım ve örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Müşteri değeri, müşteri tatmini ve bağlılık ilişkisi Ders kitabından anlatım ve örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
8 Ara Sınavlar Ders materyallerinden gerekli okumalar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İletişim Türleri Ders kitabından anlatım ve örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
10 Müşteri ilişkileri yönetiminin planlanması Ders kitabından anlatım ve örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
11 Müşteri memnuniyeti Ders kitabından anlatım ve örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
12 Müşteri ilişkileri yönetiminin uygulanmasındaki aşamalar Ders kitabından anlatım ve örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay
13 Müşteri şikayetleri Ders kitabından anlatım ve örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
14 Başarı ve başarısızlık unsurları Ders kitabından anlatım ve örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
15 Müşteri ilişkilerinin ölçülmesinde kullanılan teknikler Ders kitabından anlatım ve örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyallerinden gerekli okumalar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyallerinden gerekli okumalar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 50
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,00
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.08.2025 02:39