Genel Bilgi
Kod | PGÖ1800 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi BİRSEL AYBEK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin Eğitim Programları ve Öğretim alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Eğitim programları ve öğretim alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tüm ulusal ve uluslararası makaleler, kitaplar, konferans bildirileri ve tezler
Notlar
Veri tabanları, konuyla ilgili ulusal /uluslar arası makaleler, tezler, araştırma raporları, kongre kitapları, dergiler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitim bilimleri Eğitim Programları ve Öğretim alanında incelemek üzere özgün bir tez konusu belirler. |
ÖÇ02 | Tez konusu olarak seçtiği alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceler. |
ÖÇ03 | Tez konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır. |
ÖÇ04 | Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanır. |
ÖÇ05 | Tez konusuna uygun örneklemden verileri toplar. |
ÖÇ06 | Verileri analiz eder. |
ÖÇ07 | Elde ettiği bulguları betimler. |
ÖÇ08 | Elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar. |
ÖÇ09 | Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim bilimleri yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ile uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim bilimlerinin ilişkili olduğu disiplinleri arası etkileşimi kavrayarak, yeni ve karmaşık fikirleri sistematik bir yaklaşımla analiz ederek, değerlendirir | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık bilgilerini kullanarak eğitim bilimleri alanındaki özgün tanımlara ve sonuçlara ulaşır | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim bilimlerindeki yeni fikir ve düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim bilimleriyle ilgili özgün bir konuyu üst düzey araştırma yöntem ve becerilerini, ileri istatistik tekniklerini kullanarak araştırır | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim bilimleri alanına yenilik getiren özgün bir yöntem, düşünce, tasarım veya uygulama geliştirir/ farklı bir alana uygular/ uyarlar | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim bilimleri alanına yenilik getiren veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim bilimleri alanıyla ilgili bilimsel çalışmalarını ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak, alanındaki bilginin genişlemesine katkı sağlar | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında, yerel ve ulusal düzeyde yaşanan disiplinler arası özgün sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim bilimleri alanında gereksinim duyduğu çeşitli bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, eğitim bilimleri ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim bilimleri alanıyla ilgili teorik ve pratik çalışmalarında etik davranır | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve normları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir, gerektiğinde geliştirmeye veya değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Eğitim bilimleri alanındaki ilgili kişiler ve uzmanlarla alan yetkinliğini, özgün görüş ve düşüncelerini tartışabilecek ve gerektiğinde savunabilecek etkili bir iletişim kurar | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyi) | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Eğitim bilimlerine dönük araştırma ve uygulamalarının başarıya ulaşmasında ilgili kurum/ kişilerle işbirliğini sağlar. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal, kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak, bilgi toplumu olma ve sürdürebilme çalışmalarına katkıda bulunur | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eğitim bilimleri alanıyla ilgili sorunların kaynaklarını tespit etmede ve çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanır | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, toplumsal ve etik konularda yaşanan sorunların çözümüne alan yetkinliğiyle katkı sağlar | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eğitim bilimleri alanındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının yetkinliğini ortaya koyarak, işlevsel etkileşimle işbirliği sağlar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgilerin ve öğrencilerden beklentilerin anlatılması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tez konusu belirlemek için literatür tarama | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Özgün bir tez konusunu belirleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tez konusu olarak seçilen alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri edinme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tez konusu olarak seçilen alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Tez konusu olarak seçilen alandaki yayınlardan elde ettiği bilgileri sentezleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Tezin amaç ve alt amaçlarını belirleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Tez konusuna uygun bilimsel araştırma yöntemlerini belirleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Uygun evren ve örneklemi belirleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Uygun veri toplama araçlarını belirleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Veri toplama araçlarını hazırlama | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Veri toplama | Veri toplama araçlarını uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Verileri analiz etme | Veri girişi yapma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Bulguları ortaya koyma | Rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Bulguları tartışma | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Tez raporunu hazırlama | Tez raporunu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Tez raporunu tamamlama | Tez raporunu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 12 | 168 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 25 | 350 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 80 | 80 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 598 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,92 | ||
AKTS | 24 AKTS |