Genel Bilgi
Kod | KM040 |
Ad | Stereo Seçici Katalizözler ve Uyg. |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİLGEHAN GÜZEL |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere katalizörü, çeşitlerini ve katalizörlerin nasıl işlediklerini kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Katalizörler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İnorganik Kimya, Gary Miessler, Donald A. Tarr,2009 Palme Yayıncılık.
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kataliz ve katalizör tanımlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Katalizör çeşitlerini sınıflandırır. |
ÖÇ03 | Stereo seçici katalizör dizaynlarında genel tanımları kavrar. |
ÖÇ04 | Homojen ve heterojen enantiyo seçici katalizör dizaynlarını kavrar. |
ÖÇ05 | Enantiyo seçici reaksiyon mekanizmalarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Katalize giriş | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Katalizör çeşitleri | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Homojen katalizörler | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Heterojen katalizörler | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Nano katalizörler | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Biyokatalizörler, enzimler | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Stereo seçici katalizörler | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Önceki sınav soruları çözülmeli | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Stereo seçici katalizör dizaynlarında genel kavramlar | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Hidrojenasyon ve hidroformilasyonda kullanılan enantiyo seçici seçici homojen katalizör dizaynları | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Hidrojenasyon ve hidroformilasyonda kullanılan enantiyo seçici seçici heterojen katalizör dizaynları | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Enantiyo seçici reaksiyon mekanizmaları | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Enantiyo seçici hidrojenasyon ve hidroformilasyon reaksiyon mekanizmaları | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Stereo seçici indirgenme yükseltgenme tepkimeleri | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Stereo seçici katalizörlerin uygulama alanları | Ders kitabının ilgili bölümü çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki sınav soruları çözülmeli | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki sınav soruları çözülmeli | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |