Genel Bilgi
Kod | KM013 |
Ad | Endüstriyel Su Hazırlama Teknikleri I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLFEZA KARDAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı suyun yapısı, özellikleri ve endüstriyel olarak kullanım için hazırlanmasını kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Suyun özellikleri, molekül yapısı, suyun faz diyagramı, konsantrasyonu ifade etme yönt., kütle konsantrasyonu, molar konsantrasyon, eşdeğerlik ve normalite vb. Su örneklerini alma, numune alma ilkeleri, fiziksel ve kimyasal deneyler, su hazırlama tekniklerine genel bakış, endüstriyel kuruluşlara göre ısıtma, soğutma ve kullanım sularının hazırlanma ilkeleri, suyun değişik pH larda iyonlar ile etkileşimleri (pH-pC eğrileri).
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Water Chemisry, V.L.Snoeyink and D.Jenkins, John Wiley Sons,New York-1980 Encyclopedia of water science, K. Lee Lerner and Brenda Wilmoth Lerner, Thomson Gale, 2005
Notlar
Bilimsel Makale
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Suyun yapısı ve özelliklerinin kavrar. |
ÖÇ02 | Suyun fiziksel ve kimyasal özelliklerini açıklar. |
ÖÇ03 | Fiziksel ve kimyasal su analizlerini kavrar. |
ÖÇ04 | Su örnekleri almanın önemini kavrar. |
ÖÇ05 | Numune hazırlama tekniklerini kavrar. |
ÖÇ06 | Endüstride kullanılacak suyun hazırlanmasında önemli noktaları kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Suyun Yapısı | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
2 | Suyun fiziksel özellikler | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
3 | Suyun kimyasal özellikleri | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
4 | Su faz diyagramları | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
5 | Su konsantrasyon ifadesi | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
6 | Suyun değişik pH larda iyonlar ile etkileşimleri (pH-pC eğrileri) | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Karbonat iyonu diyagramları | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Kitap ve internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Su örnekleri alma | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
10 | Suda fiziksel testler | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
11 | Suda kimyasal testler | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Su hazırlama teknikleri | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Isıtma, soğutma sistemleri için su kullanım ilkeleri | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Endüstriyel su hazırlanma ilkeleri | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
15 | Sulu ortamda korozyon | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Book and internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |