Genel Bilgi
Kod | SY003 |
Ad | Balık Hastalıklarında Tanı Yöntemleri ve Laboratuar Teknikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İBRAHİM CENGİZLER |
Dersin Amacı / Hedefi
Balıklarda sağlık sorunu yaratan etmenlerin belirlenmesi ve bu etmenlerin ayırt edici özelliklerinin ortaya konulmasının öğrenilmesi. Bu amaçla lab. da çalışma tekniklerinin belirlenmesi
Dersin İçeriği
Balıklarda hastalığa neden olan etiyolojik ajanlar ve diğer emenler.Bu etmenlerin belirlenmesi için gerekli diagnostik yöntemler.Mikrobiyolojik ve histolojik lab. yöntemleri.Bu lab.da incelenecek materyallerin hazırlanması ve incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
önkoşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
balık hastalıkları ders kitabı ,balık patolojisi, balık hastalıklarında tanı yöntemleri ders notları
Notlar
konuyla ilgili yayınlanmış makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dersi alan öğrenciler; Balık ve çevresi ile olan etkileşimleri tanımlar. |
ÖÇ02 | Balılarda sağlık sorunu yaratacak canlı ve cansız etkenleri açıklar. |
ÖÇ03 | Sağlık sorunu yaşayan balık bireyini makroskopik incelemeyi öğrenir. |
ÖÇ04 | İncelenecek balık bireylerinin bulunduğu ortamdan alınmasını ve lab.a nasıl getirileceğini öğrenir |
ÖÇ05 | Mikrobiyoloji ve Histoloji laboratuarında incelenecek materyalin hazırlanmasını öğrenir. |
ÖÇ06 | Balıkta hastalık yapan etmenin tanımlanabilmesi için gerekli incelemeleri yapar. |
ÖÇ07 | Laboratuvarda elde ettiği bulguları diğer bulgularla birleştirip tanıya gidilmesini sağlar. |
ÖÇ08 | Parazitoloji laboratuvarında Makroskobik ve mikroskobik baskı yöntemleri ile parazit saklanmasını ve hazırlanmasını öğrenir. |
ÖÇ09 | Histoloji laboratuvarı için numune hazırlanması ve takibini öğrenir. |
ÖÇ10 | Balıklarda hastalık tanısı için gerekli tüm yöntemlerin kullanılmasını öğrenir. |
ÖÇ11 | Balıklarda tanısını koyduğu hastalığın tedavisi için önerilerin oluşmasını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Balık ve çevresi. | balık hakkında temel bilgilerin hatırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Balıkta hastalık oluşturan etmenler. | kütüphane ve internetten konuyla ilgili literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Popülasyondan örnek alma ve laboratuvara getirme. | kütüphane ve internetten konuyla ilgili literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
4 | Hasta balıkta makroskobik bakı | kütüphane ve internetten konuyla ilgili literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
5 | Bakteriyoloji laboratuvarı ve özellikleri. | kütüphane ve internetten konuyla ilgili literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
6 | Parazitolojik incelemeler. | kütüphane ve internetten konuyla ilgili literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
7 | Virolojik araştırmalar. | kütüphane ve internetten konuyla ilgili literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
9 | Histolojik incelemeler ve örnek hazırlama. | kütüphane ve internetten konuyla ilgili literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
10 | Mikroskobik İncelemeler. | kütüphane ve internetten konuyla ilgili literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
11 | Tüm bulguları birleştirme ve tanı koyma. | kütüphane ve internetten konuyla ilgili literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
12 | Tanısı konmuş hastalıkta öneri oluşturma. | kütüphane ve internetten konuyla ilgili literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
13 | Yeni bulunan bir etmenin İleri düzey araştırmaları. | kütüphane ve internetten konuyla ilgili literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Deney / Laboratuvar |
14 | Aşı nedir ve aşı üretimi nasıl yapılır. | kütüphane ve internetten konuyla ilgili literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme |
15 | Balık hastalıklarında moleküler tanı yöntemleri. | kütüphane ve internetten konuyla ilgili literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kütüphane ve internetten konuyla ilgili literatür araştırması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |