Genel Bilgi
Kod | FBES800 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
öğrencinin bir konuda araştırma yapması ve sunum halde getirmesi.
Dersin İçeriği
öğrencinin tez konusu hakkında araştırma yaparak sunum hazırlaması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
seminer konusu ile ilgili kitaplar ve internet kaynakları
Notlar
seminer konusu ile ilgili kitaplar ve internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | literatür taramasını öğrenir |
ÖÇ02 | seminerde sunulacak konuyu seçmeyi öğrenir |
ÖÇ03 | seminer sunumunu öğrenir |
ÖÇ04 | seminer sonucunda öğrendiklerini değerlendirebilir |
ÖÇ05 | seminer sunumunda sunacağı konu hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ06 | sunum konusunu seçmesini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen eğitimi ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejilerini etik çerçevesinde araştırı ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fen Eğitimi alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerini geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir, süreç içinde sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili yeni ve özgün fikirler üretir, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | genel giriş | araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | seminer hazırlanması teknikleri | araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | seminer teknikleri | araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | seminer konusunda ödev | araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | ödevle ilgili literatür tarama | araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | ödev tartışması | araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | seminer hazırlanması | araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | ara sınavların yapılması | ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | seminer hazırlık çalışması | araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | seminer sunum şekilleri -ıı | araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | seminer sunumu için önemli bilgiler | araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | seminer sunum konusunun seçimi | araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | seminer konusu seçimi | araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | seminer sunumu hakkında genel bilgiler | araştırma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | seminer sunumu | sunum | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | final ön sınavlarının yapılması | sınava hazırlıkların yapılması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | sınavların yapılması | final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 10 | 10 | 100 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 10 | 100 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 203 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,12 | ||
AKTS | 8 AKTS |