Genel Bilgi
Kod | SÖ1825 |
Ad | Yazılı ve Sözlü Anlatım Beceri Kazandırma Teknikleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yazılı ve sözlü anlatımın önemini kavratmak ve nitelikli yazılı sözlü anlatım becerisi geliştirmek
Dersin İçeriği
Yazılı ve sözlü anlatımın nasıl yapılması gerektiği nitelikli bir yazılı sözlü anlatım için hangi yöntem ve tekniklerin kullanılacağı anlatılır
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Yazılı ve Sözlü Anlatım Yazar: Osman Gündüz , Şerif Aktaş Yayınevi: Akçağ Yayınları
Notlar
Konu ile ilgili yazılmış bilimsel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yazılı ve sözlü anlatımın ne olduğunu ve nasıl doğru şekilde yapılması gerektiğini öğrenir |
ÖÇ02 | Yazılı anlatımın biçim olarak taşıması gereken özellikleri uygulamalı olarak öğrenir |
ÖÇ03 | Sözlü anlatımın önemini ve düzgün bir sözlü anlatımın nasıl olması gerektiği konusunda uygulamalı olarak bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Yazılı ve sözlü anlatım becerisinin geliştirilmesi için uygulanması gereken yöntem ve teknikleri öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | 1 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yazılı ve sözlü anlatım becerisinin ne olduğunu öğrenir | Dersin ön hazırlığı yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yazılı ve sözlü anlatım becerisinin öğrenci açısından önemini kavrar | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Yazılı anlatımın biçim olarak taşıması gereken özellikleri öğrenir | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Yazılı anlatımda yer alması gereken giriş gelişme ve sonuç bölümlerinin nasıl oluşturulması gerektiğini kavrar | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Biçim özelliklerine göre yazılı anlatım örneği yazar | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Yazılı anlatım örneğini biçim özelliklerine göre inceleyebilme becerisi geliştirir | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Belli bir sürede belli bir konuda yazılı anlatım kurallarına uygun örnek metin yazabilme becerisini geliştirir | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Dersin içeriği ve işlenen konular öğrenilir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sözlü anlatımın önemini kavrar | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Tartışma |
10 | Sözlü anlatım içinde konu bütünlüğü, akış özelliği, dil kullanımı becerisini öğrenir | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
11 | Kendini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme becerisinin bireysel gelişim açısından önemini kavrar | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
12 | Neden iyi yazılmalı neden iyi konuşulmalı konusunda farkındalığı artar | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Yazılı ve sözlü anlatım örnekleri üzerinden analiz yapma becerisini geliştirir | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Örnek yazılı anlatım çalışması yapar | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Örnek sözlü anlatım örnek çalışmaları yapar | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içinde işlenmiş konular öğrenilir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içinde işlenmiş konular öğrenilir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 199 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,96 | ||
AKTS | 8 AKTS |