Genel Bilgi
Kod | SÖ1824 |
Ad | MaxQda ile Nitel Analizde Üst Düzey Uygulamalar |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AKIN EFENDİOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, öğrencilerin MaxQda programını kullanarak resim, ses ve video tabanlı verilerin analizini yapmalarıdır
Dersin İçeriği
Dersin içeriği metin, grafik, resim, fotoğraf, ses kaydı ve video gibi nitel veriler üzerinde yapılan analiz işlemlerini kapsar.
Dersin Ön Koşulu
(1)-Dizüstü bilgisayara sahibi olmak ya da temin etmek. (2)- MaxQda ile Nitel Analize Giriş dersini almış olmak ya da MaxQda programını kullanabilecek düzeyde özelliklerine hakim olmak.
Kaynaklar
Yıldırım, A., Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Garfield, N. F. (2012). MaxQda. Anim Publishing. MaxQda Official Web Site: https://www.maxqda.com/learn-maxqda/ (Online Tutorials)
Notlar
SSCI ve ESCI indeksli dergilerde yayımlanan nitel araştırma makaleleri.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci resim (görsel) tabanlı veri dosyalarını MaxQda programına aktarır |
ÖÇ02 | Öğrenci ses tabanlı veri dosyalarını MaxQda programına aktarır. |
ÖÇ03 | Öğrenci video (görsel ve ses) tabanlı veri dosyalarını MaxQda programına aktarır. |
ÖÇ04 | Öğrenci görsel, ses ve video tabanlı veri dosyaları için MaxQda dosya çalışma bölümlerini düzenler. |
ÖÇ05 | Öğrenci görsel, ses ve video tabanlı veri dosyaları üzerinde kodlama yapar. |
ÖÇ06 | Öğrenci MaxQda programında belirlenen kodları değişkenlere çevirerek görsel haritalar oluşturur. |
ÖÇ07 | Öğrenci MaxQda ile yapılan analizi raporlaştırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Resim tabanlı veri dosyalarını MaxQda programına aktarma | Açık kaynaklı ders materyallerini inceler. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Gösteri |
2 | Ses tabanlı veri dosyalarını MaxQda programına aktarma | MaxQda eğitim videolarını inceler. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
3 | Video tabanlı veri dosyalarını MaxQda programına aktarma | MaxQda eğitim videolarını inceleme. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | Görsel, ses ve video tabanlı veri dosyaları için MaxQda dosya çalışma bölümlerini düzenleme | MaxQda eğitim videoları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | Görsel, ses ve video tabanlı veri dosyaları üzerinde kodlama yapma. | Ders kitabında ilgili bölümleri okuma ve gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | Görsel, ses ve video tabanlı veri dosyaları üzerinde kodlama yapma - 1 | Ders kitabında ilgili bölümleri okuma - 1. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Görsel, ses ve video tabanlı veri dosyaları üzerinde kodlama yapma - 2. | Ders kitabında ilgili bölümleri okuma - 2. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Tüm konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | MaxQda programında belirlenen kodları değişkenlere çevirerek görsel haritalar oluşturma | MaxQda eğitim videoları -1 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | MaxQda programında belirlenen kodları değişkenlere çevirerek görsel haritalar oluşturma - 1. | MaxQda eğitim videoları -2 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | Oluşturulan değişkenler ve kodlar üzerinden çapraz tablo analizi yapma. | MaxQda eğitim videoları -3 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | Oluşturulan değişkenler ve kodlar üzerinden çapraz tablo analizi yapma - 1. | MaxQda eğitim videoları -4 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | Nitel analiz bulgularını görsel rapor formatına göre raporlaştırma. | Ön hazırlık yok. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | Nitel analiz bulgularını görsel rapor formatına göre raporlaştırma -1. | Ön hazırlığı yok. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | Nitel analiz bulguları olan kodları, değişkenler üzerinden analiz ederek rapor hazırlama. | Ön hazırlık istenmez. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm konuların ve işlemlerin gözden geçirilmesi. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm konuları gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,76 | ||
AKTS | 8 AKTS |