Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
SAĞLIK FİZİĞİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | 520 |
Ad | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLŞAH SEYDAOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin radyasyon terapisi, diyagnostik ve nükleer tıp alanlarıyla ilgili olarak temel araştırma, etik ve yayın etiğini öğretmek
Dersin İçeriği
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiğini Öğrenme
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Yayın etiği, Etik Kurallar Ders notları ve internet araştırması
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Medikal Fizik konusuyla ilgili olarak Avrupa Topluluğuna ait ve ulusal yasal çerçeveleri, düzenlemeleri, rehberleri ve uygulama kodlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Titiz ve özenli bir istatistiksel tabana dayanan ve sayısal olan kliniksel ve biyomedikal çalışmalar tasarlar. |
ÖÇ03 | Sağlık örgütlerinin fonksiyonlarını listeler ve açıklar; |
ÖÇ04 | Ulusal ve uluslararası sağlık kuruluşlarının nasıl örgütlendiğini açıklar; |
ÖÇ05 | Kliniklerin nasıl yönetildiğini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek | 1 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlayabilmek | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak, Güvenilir bilgiye ulaşabilmek, Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilmek, Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma yapabilmek | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma planlaması yapabilmeyi öğrenmek | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Medikal Fizik nedir?Avrupa Topluluğunda yeri nedir? | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler nelerdir? | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | ulusal yasal düzenlemeleri, rehberleri ve uygulama kodları nelerdir? | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İstatistiksel tabana dayanan ve sayısal olan kliniksel ve biyomedikal çalışmalar | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sağlık örgütlerinin fonksiyonları | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ulusal ve uluslararası sağlık kuruluşlarının örgütlenmesi | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Genel Tekrar-1 | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Sağlıkta Etik Kurallar | Dersten önce ilgili bölümü okur | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Klinikte uygulamalar | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Uygulamalarda uyulması gereken Etik kurallar | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Araştırma konularının seçimi | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Araştırma konularında etik | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Etik kuralların araştırmalarda yeri ve önemi | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kliniklerin araştırmalarda kullanılması gerekli etik kurallar | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | genel tekrar-2 | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 8 | 5 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 4 | 32 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |