Genel Bilgi
Kod | SY535 |
Ad | Entegre Sistemlerin Yetiştiricilikte Kullanılması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ORHAN TUFAN EROLDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kapalı devre sistemler ile entegre sistemlerin yetiştiricilikte genel kullanımlarını öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Resirküle ve entegre sistemlerin tanımı, temel kurallar ve uygulama alanları; Neden resirküle ve entegre sistemler; Her iki sistemdeki temel su kriterleri; Tatlı su ve deniz sistemleri; Resirküle sistemlerin dizayn, operasyon ve yönetimleri; Resirküle ve entegre sistemlerin ilişkilendirilmesi;
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
-Su Ürünleri Mühendisliği (https://www.perlego.com/book/1149051/aquaculture-engineering-pdf?utm_source=google&utm_medium=cpc&campaignid=17284833259&adgroupid=136410411746&gclid=Cj0KCQjwhY-aBhCUARIsALNIC063Dy9TviEFr97LABLgBntCYFJqrN0d97AhKlSoNW20wj1iWreFv-4aAunCEALw_wcB)
Notlar
-Aquaculture engineering (https://www.sciencedirect.com/journal/aquacultural-engineering)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kapalı devre sistemlerin yetiştiricilikte kullanımlarını ve temel çalışma prensiplerini öğrenir |
ÖÇ02 | Entegre sistemlerin yetiştiricilikte kullanımlarını ve temel çalışma prensiplerini öğrenir |
ÖÇ03 | Kapalı devre ve entegre sistemlerinin kurulumunu anlar |
ÖÇ04 | Kapalı devre sistemlerini projelendirir. |
ÖÇ05 | Farklı kapalı devre sistemlerini karşılaştırır. |
ÖÇ06 | Kapalı devre sistemlerin azot bütçesini hesaplamalarını yapabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Resirküle ve entegre sistemlerin tanımı, temel kurallar ve uygulama alanları-I | Anlatım, Soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Resirküle ve entegre sistemlerin tanımı, temel kurallar ve uygulama alanları-II | Anlatım, Soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Resirküle ve entegre sistemlerin tanımı, temel kurallar ve uygulama alanları-III | Anlatım, Soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Neden resirküle ve entegre sistemler | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Her iki sistemdeki temel su kriterleri-I | Anlatım, Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Her iki sistemdeki temel su kriterleri-II | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Tatlı su ve deniz sistemleri | Anlatım, Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Tartışma - Soru cevap | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
9 | Resirküle sistemlerin dizayn, operasyon ve yönetimleri-I | Tartışma - Soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Resirküle sistemlerin dizayn, operasyon ve yönetimleri-II | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Atık su kontrolleri | Tartışma - Soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Biyolojik fitre bakterilerinin biyolojisi ve üretimi | Tartışma - Soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Resirküle ve entegre sistemlerin ilişkilendirilmesi | Tartışma - Soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Çevre ile dost resirküle ve entegre modeller | Tartışma - Soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Her iki sistemdeki genel enerji, su kalite bütçeleri | Tartışma - Soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tartışma- Soru Cevap | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tartışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,96 | ||
AKTS | 6 AKTS |