Genel Bilgi
Kod | SY532 |
Ad | Balık Sindirim Fizyolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ORHAN TUFAN EROLDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin; balıklarda (tatlısu ve denizel türlerde) sindirim mekanizmasını kavramasını; genel sindirim enzimleri ve bunların türlere ve yem türlerine göre değişimlerini anlamayı; yemlerin içeriklerine göre nasıl sindirildiğini öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Temel sindirim sistemi; tatlı su ve deniz balıklarında sindirim sistemi; besin tipleri (bitkisel ve hayvansal) ve sindirim sistem etkileşimleri; larval sindirim; sindirim sistemi ve metabolik etkileşim; sindirim sistemi ve vücut kompozisyon değişimleri; lipit ve protein sindirimi; sindirim sistemi ve yağ asit metabolizması; protein sindirilebilirliği
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Balık fizyolojisi (The Physiology of fishes (https://www.routledge.com/The-Physiology-of-Fishes/Currie-Evans/p/book/Balık Fizyolojisi Ankislopedisi (https://www.sciencedirect.com/referencework/9780080923239/encyclopedia-of-fish-physiology)9780367477554))
Notlar
1-Aquaculture Nutrition: Gut Health, Probiotics and Prebiotics 2-Dietary Nutrients, Additives, and Fish Health
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Balıklarda sindirim fizyolojisini öğrenirler |
ÖÇ02 | Sindirim enzimlerini ve yemin kompozisyonuna göre enzim değişimlerini analitik olarak değerlendirebilirler |
ÖÇ03 | Türlere ve yemlerin içeriğine göre balıkların sindirim fizyolojisi öğrenir |
ÖÇ04 | Diğer canlılar ile sucul canlıların sindirim fizyolojisini öğrenir |
ÖÇ05 | Balıklarda enzim fonksiyonlarını yorumlar. |
ÖÇ06 | Türlerin sindirim sistemlerini karşılaştırabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel sindirim sistemi-I diğer türler | Sunum-Soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Temel sindirim sistemi-II sucul türler (tatlı su balıkları) | Sunum-Soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme |
3 | Temel sindirim sistemi-III sucul türler (deniz balıkları) | Tartışma-Soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
4 | Temel sindirim sistemi-IV sucul türler (deniz balıkları) | Tartışma-Soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Besin tipleri (bitkisel ve hayvansal) ve bunların sindirim sistemi | Tartışma/performans | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Larval sindirim- I | Tartışma/performans | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
7 | Larval sindirim- II | Tartışma/performans | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Tartışma/performans | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Sindirim sistemi ve metabolik etkileşim-I | Tartışma/performans | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
10 | Sindirim sistemi ve metabolik etkileşim-II | Tartışma-Soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
11 | Sindirim sistemi ve metabolik etkileşim-III | Tartışma-Soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Yağ asitlerinin sindirimi-I | Tartışma/performans | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
13 | Yağ asitlerinin sindirimi-II | Tartışma-Soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Protein sindirimi-I | Tartışma/performans | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Protein sindirimi-II | Tartışma-Soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tartışma/performans | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tartışma/performans | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,96 | ||
AKTS | 6 AKTS |