Genel Bilgi
Kod | SY519 |
Ad | Anaç Stok Yönetimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MAHMUT ALİ GÖKÇE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, su ürünleri yetiştiricilik işletmelerinden kuluçkahanelerdeki anaç stok yönetimi, beslenme, üremeninin teşvik edilmesi, gamet saklama, biyoteknolojik yaklaşımlar gibi özel konuların anlatımasıdır.
Dersin İçeriği
Sperm ve yumurta kalitesi, sperm ve yumurta kalitesini etkileyen etmenler, gamet saklama, anaç besleme, anaç stok yönetiminde biyoteknolojik yaklaşımlar, sazan, alabalık, levrek ve çipurada anaç stok yönetimi, çevresel ve hormonal manuplasyonlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Broodstock Management and Egg and Larval Quality. 1994. Niall R. Bromage ve Ronald J. Roberts. Blackwell Science.
Notlar
Konuyla ilgili güncel makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gamet kalite ölçütlerini bilir |
ÖÇ02 | Balıklarda gamet kalitesini değerlendirir |
ÖÇ03 | Gamet saklamanın etki ve sonuçlarını bilir |
ÖÇ04 | Farklı türlerin anaç yönetimi yöntemlerini karşılaştırır |
ÖÇ05 | Farklı biyoteknolojik yaklaşımları tanır |
ÖÇ06 | Üreme, çevre ve besleme arasındaki ilişkiyi açıklar |
ÖÇ07 | Üreme, hormonal ve çevresel manüplasyonlar arasındaki ilşkileri analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Balıklarda üreme ve yetiştiricilik | Kitaplar: Broodstock management, balık ıslahı, biology of fish, ihtiyoloji | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Gamet saklamanın nedenleri, koşulları, etkileri ve sonuçları. | Kitaplar: Broodstock management, balık ıslahı, biology of fish, ihtiyoloji | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sperm kalitesi ve etkileyen etmenler. | Kitaplar: Broodstock management, balık ıslahı, biology of fish, ihtiyoloji | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yumurta kalitesi ve etkileyen etmenler. | Kitaplar: Broodstock management, balık ıslahı, biology of fish, ihtiyoloji | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Anaç stok besleme. | Kitaplar: Broodstock management, balık ıslahı, biology of fish, ihtiyoloji | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yumurta lipidlerinin orjinleri ve fonksiyonları. | Kitaplar: Broodstock management, balık ıslahı, biology of fish, ihtiyoloji | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Anaç stok ve stress ilişkisi. | Kitaplar: Broodstock management, balık ıslahı, biology of fish, ihtiyoloji | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Anaç stok yönetiminde biyoteknolojik yaklaşımlar. | Kitaplar: Broodstock management, balık ıslahı, biology of fish, ihtiyoloji | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Mikrobiyel çevre ve yumurta ve sperm ilişkisi. | Kitaplar: Broodstock management, balık ıslahı, biology of fish, ihtiyoloji | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Çevresel ve hormonal manuplasyonlar | Kitaplar: Broodstock management, balık ıslahı, biology of fish, ihtiyoloji | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Levreklerde anaç stok yönetimi | Kitaplar: Broodstock management, balık ıslahı, biology of fish, ihtiyoloji ve ilgili makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Çipuralarda anaç stok yönetimi | Kitaplar: Broodstock management, balık ıslahı, biology of fish, ihtiyoloji ve ilgili makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sazan ve tilapialarda anaç stok yönetimi. | Kitaplar: Broodstock management, balık ıslahı, biology of fish, ihtiyoloji ve ilgili makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Alabalıklarda anaç stok yönetimi | Kitaplar: Broodstock management, balık ıslahı, biology of fish, ihtiyoloji ve ilgili makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |