Genel Bilgi
Kod | SY006 |
Ad | BALIKLARDA FUNGAL HASTALIKLAR |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İBRAHİM CENGİZLER |
Dersin Amacı / Hedefi
-Bir balık patojeni olarak ,mantarların tanımlanması, suda yaşayabilen mantar türleri ve balıklarla olan ilişkileri, balık kuluçka hanelerinde mantar riski ve yumurtalara verdiği zarar, mantarların tanınması ve tedavilerinin ortaya konulması.
Dersin İçeriği
-Balıklarda hastalığa neden olan etmenler,tatlısu ve denizel ortamda bulunan mantarlar ve neden oldukları hastalıklar.Mantar hastalıklarında tanı ve sağaltım yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Balık hastalıkları ders kitabı,balık patolojisi
Notlar
yayınlanmış makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | ökaryotik olan mantarlar hakkında genel bilgi edinir |
ÖÇ02 | tatlı su ve deniz ortamında yaşayan mantarlarla ilgili bilgileri kavrar. |
ÖÇ03 | balık ve mantar arasındaki ilişkiyi değerlendirir |
ÖÇ04 | balıklarda hastalığa neden olan mantarların patogenezini tanır |
ÖÇ05 | mantarların tanısı ile ilgili laboratuvar teknikleri ne öğrenir |
ÖÇ06 | balıklarda mantar hastalıklarının sağaltımının ayrımına varır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | balıklarda hastalığa neden olan etmenler | balık hastalıkları genel bilgi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | mantarlar hakkında genel bilgi ve sucul mantarların tanımı | mantar nedir? | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | mantarların balıklara bulaşma yolları ve etkiledikleri organlar | balık patolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | mantarlarla ilgili tanı yöntemleri ve laboratuvar teknikleri | balık hastalıkları lab.yöntemleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | mantarlarla biyolojik mücadele | balık hastalıkları lab.yöntemleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | mantarların laboratuvarda üretilme yöntemleri | balık hastalıkları laboratuvar yöntemleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | mantar morfolojisi | mantar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
9 | mantar epizootiyolojisi | balık hastalıkları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | mantar hastalıklarında semptomlar | balık patolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | balıklarda mantar patogenezisi | balık patolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
12 | balıklarda mantar sağaltım yöntemleri | balık farmakolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | mantar hastalıklarında çevresel etmenlerin önemi | balık hastalıkları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | mantar hastalıklarında sanitasyon ve koruma | balık hastalıkları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | kuluçka hanelerde mantarlar için alınacak önlemler | balık hastalıkları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Mantar hastalıklarının ekonomik önemi | internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |