Genel Bilgi
Kod | SY005 |
Ad | BALIKLARDA BESLENMEYE BAĞLI HASTALIKLAR |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İBRAHİM CENGİZLER |
Dersin Amacı / Hedefi
-Balıkların türlere göre besin gereksinimlerinin bilinerek ,besin eksikliğinde oluşabilecek patolojilerin ortaya konulması.Beslenmeye bağlı oluşan semptomların dikkate alınarak ,müdahale yollarının araştırılması.
Dersin İçeriği
-Balıklarda metabolik faaliyetlere bir bakiş,balıkların besin gereksinimleri,beslenme türleri,balıklarda beslenmeye bağlı olarak gelişen patolojiler ve oluşumlar.balıklarda besin içerikleri nasıl olmalı?
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Balık patolojisi,balıklarda beslenme hastalıkları,balık hastalıkları
Notlar
Konuyla ilgili literatür,makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Omurgalı hayvanlarda beslenme özelliklerini öğrenir |
ÖÇ02 | balıklarda metabolizma hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ03 | Türsel özellik olarak ,beslenme çeşitliliğini kavrar |
ÖÇ04 | Balıklarda beslenme eksikliğine bağlı olşan patolojileri tanır. |
ÖÇ05 | Beslenmeye bağlı hastalıkların önlemlerini değerlendirir. |
ÖÇ06 | Balıklarda nitel ve nicel beslemenin önemini tanır. |
ÖÇ07 | Beslenmeye bağlı patolojilerin ayırdımına varır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | balıkların genel özellikleri | ön hazırlık gerektirmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | balıklarda beslenme gereksinimleri ve beslenme çeşitleri | ön hazırlık gerektirmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Balıklarda beslenmeye bağlı olşan makroskopik oluşumlar. | balıklarda morfolojik yapı | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
4 | Besleme ve neoplasma ilişkisi | balıklarda neoplazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Balıklarda kemik anomalileri ve beslenme | balık patolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Balıklarda protein,yağ,,karbonhidrat,vitamin ve mineral eksikliği ve patolojileri | balık patoljisi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
7 | Vertebra eğrilikleri | balık fizyolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | tüm kaynaklardan sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
9 | beslenme ve omurga eğrilikleri | omurga anatomisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Karaciğer fizyo-patolojisi | karaciğer histolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Beslenmeye bağlı büyüme geriliği | büyüme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Beslenme eksikliği nedeniyle ,deride ve yüzgeçlerde oluşan patolojiler | anatomi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | gözdeki değişimler | göz anatomisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | yüzgeçlerdeki değişim | morfoloji | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
15 | anaflaktif şok ve önlemleri | besleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tüm kaynaklardan hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Beslemede son gelişmeler | internet | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |